סיטי קורט: הראשון ברובע העסקים החדש

מגדל המשרדים הראשון בחזון רובע העסקים בכניסה לעיר נבנה בימים אלו.
מנכ"ל קבוצת O.P.G מספר על המיזם כדי שתוכלו להבין איך יראה מתחם המשרדים הבא של ירושלים

בימים אלו הולך ומוקם מגדל המשרדים הראשון בחזון רובע הכניסה לעיר. מדובר בבניין בן 18 קומות בלבד מעל למרכז המסחרי, סיטי קורט, שכבר פועל ונפתח לפני כשנתיים ובו כ- 4,000 מ "ר שטחי מסחר מניבים המאוכלסים בתפוסה כמעט מלאה.

עכשיו, גם באמצע עידן הקורונה החליטו היזמים של המתחם, קבוצת O.P.G, להתחיל בפרי-סייל של השכרת המשרדים העתידיים. על המיזם הופקד משרד האדריכלים הירושלמי הוותיק, 'יגאל לוי אדריכלים' והעיצוב החדשני במונחים ירושלמים יכלול לא מעט אלמנטים של זכוכית וחזיתות מודרניות. כל קומה תעמוד על שטח קונטור של 750 מטר והשיווק בשלב הראשוני הוא של קומה שלמה או חצי קומה בלבד.

משה כץ, מנכ"ל הקבוצה, ירושלמי שמכיר את העיר אך גם יודע דבר אחד או שניים על ענף הנדל"ן והמגזר העסקי.

כץ: "אנחנו הולכים להקדים באופן משמעותי, במספר שנים לא מבוטל, כל יוזמה ומגדלי משרדים אחרים שנמצאים בשלבי תכנון על הנייר או שרק זכו לאחרונה במכרז בכלל. כאן מדובר על מתחם שהחניון הרחב בתקן חניה מלפני 2008 עם 300 מקומות חנייה כבר עומד וקיים ובשנת 2018 פתחנו את המסחר. עכשיו השלב הבא שלנו זה המשרדים ותאריך האכלוס הוא, בעזרת השם, תוך 18 חודש".

למה דווקא בחרתם במיקום כאן בפינת יפו שרי ישראל?

"בנדל"ן לוקשיין, לוקשייין, לוקשיין, זה הבסיס. יש כבר היום כאן ציר של הקו האדום של הרכבת הקלה ומתוכננים כאן מעבר של עוד שני קווי רכבת נוספים. אנחנו על הכניסה לעיר במרחק הליכה מהתחנה המרכזית ומתחנת הרכבת הכבדה לתל אביב. מסביבנו גם עשרות תחנות של אוטובוסים בין עירוניים ליישובי הסביבה. כמו כן ממש מולנו תקום קריית משרדי המחוז של משרדי הממשלה השונים. כך שזה בהחלט מיקום נגיש שעונה על כל הצרכים".

לבנות ולהשקיע עכשיו בעידן הקורונה זה צעד לא פשוט.

"הקורונה לצד כל הבעייתיות הרבה הביאה גם למשהו מבורך שיעשה טוב לעסקים. ניתנה לנו כאן הזדמנות לעשות חושבים ושכל פירמה תמקם עצמה מחדש בשטח האמיתי שלה, לא יותר ולא פחות. וזאת הזדמנות נהדרת לאחר שיודעים כמה שטח משרדים הם צריכים באמת, לעבור לבניין חדש ואיכותי בגודל הנכון ובמיקום הנכון. תוך חיסכון וייעול ובלי צורך לסחוב על הגב הכלכלי שלהם שטחים לא מנוצלים שאין כלל צורך בהם. מעבר לכך אני אדם אופטימי ותמיד חשבתי לעצמי איך אני אבנה מודל או ועדת קבלה שיוכלו לסנן לי רק יזמים ואנשי עסקים אופטמיים כמוני והקורונה הפכה את זה למשהו ממשי, שכן כיום כל מי שממשיך ליזום ולהשקיע הרי הוא אופטימי מטיבו. אז הוא בהחלט מוזמן לעלות איתנו למגדל החדש".

בשנתיים האחרות יש באז שנקרא 'חללי עבודה' בדרך כלל משפצים מבנה קיים ומכשירים חדרים בגדלים שונים לחברות קטנות וגדולות. שם המשחק הוא גמישות, יכולים אחרי חצי שנה להתרחב או להצטמצם, או אפילו לשכור עמדת מחשב בשולחן בו יש עוד משתמשים שאתה בכלל לא מכיר. איך אתה רואה את המגמה הזאת בשנים הבאות?

"להערכתי זה משהו טרנדי אופנתי שמשרת אולי היום איזו אווירה של אי מחויבות אבל לא אפקטיבי לטווח הרחוק. אני מגיע מעולם העסקים ויודע שכל חברה שמכבדת את עצמה שואפת ורוצה את רמת הפרטיות הכי גבוהה הניתנת. ובחללי עבודה זה בדיוק ההפך. יש טווח מאוד מצומצם של עסקים שיכולים לעבוד כך אבל זה מאוד מוגבל ול'מיין סטרים' של העולם העסקי זה לא תופס. בכל אופן אצלנו בסיטי קורט אנחנו פונים ומחפשים את הפירמות ובעלי המקצועות החופשיים היותר סולידיים ויותר שמרניים".

אתם אמנם רק בתחילת השיווק אבל יש כבר עסקאות בצנרת?

"התמהיל שלנו הוא של לקוחות סולידיים בשכירות לטווח רחוק של מ 5 ועד ל 20 שנה. יש לנו כבר חברת היי-טק שחתמה על עסקה על קומה שלמה ועוד מספר משרדי פירמות ידועות של משרדי עורכי דין ארציים שכרגע נמצאים במשא ומתן".

אנחנו מתמקדים בעיקר בתחום הנדל"ן והעולם העסקי אבל אי אפשר שלא לשאול משהו על 'אוויר ההרים צלול כיין' אז איך יהיה הנוף?

"העלנו כבר רחפן לפני תקופה לגובה של שמונה קומות וראינו כבר איזה נוף מדהים יהיה למי שייפתח פה משרד. כמובן שכל קומה שעולים רואים יותר ויותר. יש כאן נוף פנורמי מדהים של העיר וגם לכיוון גשר המיתרים וקו הרקיע החדש של ירושלים שילך ויצמח כאן אבל ביום בהיר ממרום המגדל ניתן יהיה לראות מצד אחד את הקו של הים התיכון וממזרח את ים המלח. החזון שלנו הוא ליצור בניין עם מסר ואמירה. להיות ראשונים ברובע הכניסה לעיר ולהיות מסוגלים להקדים את השוק ולראות למרחוק. אין את היכולות הללו לכל אחד אבל מי שמאמין שהוא ניחן בהם מוזמן".

לינק לכתבה באתר MyNet »